سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 عنصر در خانه که باید آنها را تعویض کرد

5 عنصر در خانه که باید آنها را تعویض کرد

5 عنصر در خانه که باید آنها را تعویض کرد : عناصر بسیار زیادی هستند که باید طی دوره هایی آنها را تعویض کرد و چه بسا عدم تغییر آنها میتواند فضای زندگی را برای افراد ناسالم کند. در این مطلب 5 عنصر اساسی را آورده ایم با ما همراه باشید.

مسواک ها:

اگر فقط زمانی مسواک جدید را باز می کنید که دندانپزشک شما مسواک رایگان پس از معاینه سالانه به شما می دهد، زمان آن رسیده است که چرخه جایگزینی را تسریع کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که هر سه تا چهار ماه یک بار یا حتی در صورت بروز علائم ساییدگی، مسواک را جایگزین کنید. پس از یک دوره برای جلوگیری بیماری ویروسی یا باکتریایی نیز برس خود را دور بیندازید.

5 عنصر در خانه که باید آنها را تعویض کرد

بیشتر بخوانید: چطور مسواک را ضد عفونی کنیم؟ ضدعفونی مسواک

بالش ها:

برای افرادی که به سختی می خوابند، یافتن بالش مناسب می تواند پاسخ سال ها تلاش باشد. وقتی یکی را پیدا کردید که نه خیلی نرم، نه خیلی سفت، نه خیلی نازک و نه خیلی پر شده بود، ممکن است بخواهید آن را برای همیشه نگه دارید... تا زمانی که به تمام روغن های بدن، سلول های پوست و کنه های گرد و غباری که در طول زمان در بالش ها جمع می شوند فکر کنید. حداقل هر دو سال یک بار یک بالش جدید بخرید.

5 عنصر در خانه که باید آنها را تعویض کرد

پرده حمام:

آستر پرده حمام سنگینی روتین دوش گرفتن شما را می گیرد. با بقایای محصول پوشیده می شود و کپک به سرعت در ناحیه دوش مرطوب و دارای تهویه ضعیف ایجاد می شود. به محض مشاهده هرگونه کدر یا علائم کپک آن را بردارید. یا روکش پرده حمام پلاستیکی را بشویید یا یک جایگزین ارزان قیمت بخرید.

5 عنصر در خانه که باید آنها را تعویض کرد

تخته های آشپزخانه:

جدول زمانی خاصی برای هر چند وقت یکبار تعویض تخته های برش وجود ندارد. اگر ایده شما از آشپزی چیدن تخته های پنیر گاه به گاه است، تخته های برش کم استفاده شما احتمالا سال ها دوام خواهند آورد، اما آشپزهای روزانه ممکن است حداقل سالی یک بار نیاز داشته باشند که تخته های خود را ارتقا دهند. هر بار که یک برش چاقو یک شیار در تخته ایجاد می کند، مکان جدیدی برای رشد باکتری ها ایجاد می کنید.

5 عنصر در خانه که باید آنها را تعویض کرد

فیلترهای هوا:

وقتی نمی توانید فیلترهای هوای خود را ببینید، به راحتی می توانید فراموش کنید که چقدر کثیف می شوند. سیستم های تهویه مطبوع مرکزی، سیستم های تهویه مطبوع پنجره، مرطوب کننده ها/ رطوبت گیرها و حتی برخی از فن ها دارای فیلترهای هوا هستند که با گرد و غبار، هاگ های کپک و ذرات دیگر مسدود می شوند. تمیز نگه داشتن آنها برای کیفیت هوای داخل خانه بسیار مهم است. هر 30 روز یکبار فیلترها را بررسی کنید و فیلترهای قابل استفاده مجدد را تمیز کنید یا به محض اینکه متوجه ایجاد تجمع شدید فیلترهای یکبار مصرف را تعویض کنید.

5 عنصر در خانه که باید آنها را تعویض کرد

سخن پایانی:

این پنج مورد جزو مهم ترین عناصری هستند که باید انها را مدام تعویض کنید . همینطور میتوانید مطلب چگونه میوه و سبزیجات تازه را تشخیص بدیم؟ را بخوانید.